Veikla: Ar galima išmokti kalbų be namų darbų? Atsakymo į šį klausimą ir į kitus ieškome mūsų mokinių anketose

2021-08-31

Prasidedant naujajam mokymosi sezonui tradiciškai atsigręžiame į praėjusius mokslo metus patyrinėti, ką mūsų mokyklos bendruomenė mano apie mokymąsi su „Šiaurės kryptimi“ kalbų mokykla. Apklausėme 51 besimokiusįjį ir siekėme išsiaiškinti, kaip jie vertina pačius mokymus ir tokius atskirus mokymo proceso aspektus kaip mokymasis online, papildomas mokymosi priemones, įgūdžių lavinimą bei informacijos sklaidą.

Anketos duomenys ir nudžiugino, ir suteikė idėjų, į ką reikėtų susikoncentruoti artėjančiais naujaisiais mokslo metais. Duomenys parodė, kad patenkinti ir labai patenkinti mokymų kokybe yra net 98 % mokinių (iš 51 apklaustojo). Tai be abejo džiugina, bet ant laurų miegoti neketiname – patobulinome kalbų mokymo programas ir skaitmenizavome žinių patikrinimą siekdami užtikrinti efektyvaus mokymo standartus. 

Siekiame, kad kalbų mokymas sektų ne tik standartizuotą metodologiją, bet derintų ir interaktyvius mokymo metodus (žaidimai, Memrise žodyno kartojimo kortelės). Papildomos mokymo priemonės – tai taip pat ir lektorių atrinkti informacijos šaltiniai besimokomąja kalba (naujienų portalai, radijo laidos, TV kanalai, tinklaraščiai ir tinklalaidės). Anketos duomenys parodė, kad  82,4 % mokinių naudojasi papildomo mokymo priemonėmis ir 80,4 % sako, kad ji įdomi, aktuali ir naudinga. Šias mokymo priemones kiekvienas kursų dalyvis gali rasti e. mokyklos platformoje, o 64 % besimokančiųjų teigia, kad e. mokykla yra naudinga mokymuisi, tačiau likusi dalis arba ja nesinaudojo, arba nežinojo, kad tokia galimybė yra. Pasistengsime, kad mokiniai ne tik sužinotų, bet ir prisijaukintų e. mokyklą ir išnaudotų visas jos teikiamas galimybes!

Labiausiai nustebino ir nudžiugino įdomus vieno klausimo rezultatas – ar namų darbų užduotys buvo efektyvios ir aktualios? Visi 100 % mokinių užduodamus namų darbus vertina ypač teigiamai, nurodydami, kad jos ir efektyvios, ir aktualios, tačiau jau dabar galime pažadėti, kad bus skiriama dar daugiau dėmesio kalbėjimo ir klausymo įgūdžiams, be kurių neišsiversi, norėdamas bendrauti su skandinavais. Pasak atsakiusiųjų į anketos klausimus, 80,4 % pakako praktikos kalbėjimo ir klausymo įgūdžiams lavinti, tačiau sieksime, kad kitais metais teigiamas atsakymas į šį klausimą būtų šimtaprocentinis!

Tam, kad kalbos kursai būtų efektyvūs, ypač svarbu, kad jų metu įgijamos žinios neapsiribotų tik kalbos vartojimo taisyklėmis ir žodyno plėtimu. Kalbos mokymosi programos ir kursų medžiaga yra sudėta taip, kad mokinys gautų žinių ir apie kultūrinį, socialinį šalies kontekstą, susipažintų su šalies realijomis ir tradicijomis. 94,1 % apklaustųjų nurodė, kad kultūrinių žinių apie Šiaurės šalis ir jų žmones jiems suteikta buvo pakankamai, tad viliamės, kad mokiniai jas pritaikys bendraudami kalba, kurios mokosi, o mes ir toliau stengsimės, kad kalbų kursai būtų visapusiškai naudingi. 

Nuo 2020 metų vidurio neraminęs klausimas, kaip mokiniams seksis mokytis online, rūpesčio nebekelia: jei 2020 metais 28, 6 proc. apklaustųjų pageidavo pamokų tik gyvai, o 71,4 % – gyvų ir online susitikimų derinimo, 2021 metais 51 proc. mokinių teigė, kad mokymasis online jiems priimtinesnis, kita dalis, 47,1 %, nurodė, kad primintiniausia yra ir gyvų, ir online susitikimų derinimas. Galime galvoti, jog sėkmingai prisitaikėme prie pasikeitusių sąlygų perkeldami mokymo procesą į virtualią erdvę.

Grįžtamojo ryšio duomenų analizė prieš naujus mokslo metus – puiki refleksija įsivertinti, kokios yra stipriosios ir silpnosios mūsų pusės ir aiškiau susidėlioti akcentus naujų metų tikslams ir uždaviniams, todėl nekantriai laukiame rudens sezono, o registracija į rugsėjį pradėsiančias grupes jau prasidėjo! Daugiau informacijos apie kursus ir tvarkaraščius rasite svetainės skiltyje „Kalbų mokymas“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Susidomėjote? Registruokitės į kursus:

    ĮmonėPrivatus asmuo