Ar siekiate sėkmingo sandorio? Tuomet pasirūpinkite komerciniu pasiūlymu.

2025-04-16

Komercinis pasiūlymas yra rašytinis produkto ar paslaugos pasiūlymas, siunčiamas potencialiems klientams. Toks pasiūlymas gali būti teikiamas ir esamiems klientams, kai klientas nori parduoti papildomą produktą ar paslaugą. Be to, tokiame tekste trumpai išdėstoma informacija apie Jūsų įmonės darbo specifiką ir įmonėje taikomas vertybes. Pasitelkiant aiškią formuluotę siekiama sukurti tikslų ir patrauklų Jūsų įmonės atvaizdą. 

Nors dauguma yra susipažinę su tuo, kas yra komercinis pasiūlymas, vis rečiau susimąstoma apie tai, kokią svarbą turi į verslo partnerius orientuotas įtaigus tekstas. O juk profesionaliai sukurtas tekstas turi didelę galią. Jis ne tik prikausto potencialių klientų dėmesį ir sukelia susidomėjimą, bet ir patikina, kad tiekėjas rūpestingai paruošęs komercinį pasiūlymą, taip pat atsakingai ir dėmesingai pasirūpins ir teikiamomis paslaugomis jums.  

„Šiaurės kryptimi“, teikianti edukacijos ir komunikacijos paslaugas, siūlo ir tekstų kūrimo (copywriting) paslaugą. Mūsų specialistai sukurs įvairių žanrų, šiuolaikiškus ir lengvai suprantamus, įtaigius tekstus. Jei su tuo sutinka mūsų klientai, darbo metu pasitelkiame ir DI. Kodėl taip elgiamės? Taip atsiranda galimybes taikliau ir detaliau atskleisti temą, pasisemti įdėjų ir įvairinti žodyną. 

Kokia turėtų būti komercinio pasiūlymo struktūra ir kas jame turėtų būti rašoma? 

  1. Pradėkite nuo gero ir taiklaus pavadinimo. Antraštė turėtų patraukti skaitytojo dėmesį ir atspindėti tai, ką įmonė gali pasiūlyti. Rekomenduojama vartoti teigiamus žodžius ir paprastą terminologiją.
  2. Trumpai pristatykite, kodėl verta rinktis jūsų įmonę. Santrauką turėtų sudaryti:
  • Įmonės prisistatymas
  • Įmonės vizija, misija ir vertybės
  • Kompetencijos apžvalga, pateikiant 1-2 ankstesnių panašių projektų trumpą pristatymą
  • Pagrindinės įmonės siūlomos paslaugos savybės, įtikinančios klientą pasinaudoti paslauga
  • Įmonės veiklos planas, pabrėžiant svarbiausius etapus
  • Paaiškinimas, kodėl siūloma paslauga – pirmas žingsnis tame veiklos plane
  1. Įvardykite problemą ir pasiūlykite sprendimą, atsakykite į klausimą, kodėl jūs ir kokie jūsų gebėjimai. Svarbu pabrėžti kliento problemą – tai parodo, kad domitės klientu, jis jums rūpi. Sprendimo pasiūlymas, tai – būdas, kaip galime išspręsti problemą; gebėjimai – įrodymas, kad galite sėkmingai išspręsti problemą, turite patirties spręsdami panašias problemas.
  2. Pristatykite proceso eigą, kainą, atsiskaitymo sąlygas, aktualią teisinę informaciją.
  3. Santrauka (pagrindiniai įmonės pasiūlymo punktai, įmonės kompetencija, nauda klientui, įmonės kontaktai, kad klientas galėtų susisiekti).

Ko dar reikia, kad būtų parašytas geras pasiūlymas?  

Nors komercinis pasiūlymas – oficialus dokumentas, bet tekstas neturėtų būti neįdomus. Rekomenduojama rašyti užtikrintai, bet optimistiškai, įtraukiant skaitytoją. Svarbu, kad tekstas būtų taisyklingas, be klaidų. 

Reikia gerai išmanyti ir suprasti savo (siūlomą) produktą ar paslaugą. Komercinis pasiūlymas turi būti aiškus ir struktūruotas, skirtas patenkinti kliento norus ir atitikti jo galimybes. Savo pasiūlymu turite įtikinti klientą, kad jūsų pasiūlymas yra geriausias – klientui verta jus rinktis, nes jūs galite padėti.  

Nors tekstų kūrimas iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti kaip lengvas ir kiekvienam įkandamas uždavinys, tai nėra visiška tiesa. Iš tiesų, teksto kūrimas yra kruopštus ir daug pastangų reikalaujantis darbas. Kiek žemiau pateikiame vieną komercinio pasiūlymo pastraipą apie automobilių pervežimo paslaugą. Šią dalį kūrė pats tiekėjas, dirbtinis intelektas (AI) ir profesionalų komanda. Skaitant kelis to paties komercinio pasiūlymo variantus galima matyti skirtumus, kokių korekcijų reikėtų viename ar kitame pavyzdyje. Taip pat aptarsime AI trūkumus ir privalumus kuriant tokio pobūdžio tekstą. 

Tiekėjo kurta pastraipa: 

Esame įmonė, kuri gabena įvairius automobilius – nuo senovinių iki prabangių ir VIP transporto priemonių. Kadangi dirbame su vertingais automobiliais, mūsų komanda yra patyrusi ir atsakinga, todėl užtikriname saugų pervežimą. Kiekvieną pervežimą kruopščiai suplanuojame atsižvelgdami į oro sąlygas, paros laiką ir kitus svarbius dalykus, kad automobilis pasiektų tikslą sklandžiai ir be defektų. Kad būtų išvengta nepageidaujamų įbrėžimų ant automobilio ar jo ratlankių, transportavimo metu naudojame minkštus apsauginius elementus, kurie užtikrina maksimalų saugumą. Mums automobiliai tarsi deimantai –  mylime ir akylai juos saugojame. 

ĮŽVALGOS APIE TIEKĖJO KURTĄ TEKSTĄ: 

  • Per daug ilgi ir painūs sakiniai – išplėtotas tekstas gali varginti skaitytoją ir mažinti kliento įsitraukimą.
  • Rašybos ir skyrybos klaidos –  kartais, kai žmogus pats rašo tekstą jame lieka skyrybos ar rašybos klaidų.
  • Paprasta, buitinė kalba – kai kurios formuluotės gali skambėti pernelyg kasdieniškai (Ant vairo ir vairuotojo sėdynės uždėjome odinį apmušalą saugančią foliją.). 
  • Sunku pritaikyti tam tikrus kalbos elementus  – gali iškilti sunkumų norint suprasti tekstą, nes kalba per daug įmantri, stengiamasi parašyti ją vaizdingai, tačiau suskamba dirbtinai ir šabloniškai (Mes suvokiame situacijos rimtumą, jūsų prabangūs automobiliai mums yra tarsi deimantai, turintys pridėtinę sentimentalią vertę.) .
  • Idėjų trūkumas, pasikartojantys žodžiai – rašant be specialisto pagalbos, kartais trūksta žodžių minčiai išreikšti, todėl vis kartojami tie patys žodžiai. (automobiliai, elementai).
  • Teksto pateikimas – taip pat labai svarbus gražus teksto formatavimas ir vizualinis pateikimas. Labai svarbu, kad tekstas būtų taip tvarkingai pateiktas, jog potencialiam klientui būtų lengviau orientuotis pateiktame informacijos sraute. 
  • Silpnas marketinginis efektas – tekstas gali neskatinti kliento išbandyti paslaugą, jei jame trūksta aiškaus kvietimo pasinaudoti ja. Klientas gali linkti neįtikintas.

 O štai kaip atrodytų ši kliento komercinio pasiūlymo dalis, sugeneruota AI  – dinamiškas, aiškus, tvarkingas, tačiau vis tiek stokojantis kūrybiškumo bei patikimumo, kurį gali suteikti tik profesionalus tekstų kūrėjas: 

Gabename automobilius, kuriems reikalingas ypatingas dėmesys – nuo klasikinių senovinių modelių iki prabangių ir VIP transporto priemonių. Mūsų patyrusi ir atsakinga komanda užtikrina, kad kiekvienas pervežimas būtų saugus, preciziškai suplanuotas ir sklandus. 

  • Maksimalus saugumas – naudojame minkštus apsauginius elementus, kurie apsaugo automobilio kėbulą ir ratlankius nuo bet kokių pažeidimų.
  • Išskirtinis dėmesys detalėms – atsižvelgiame į oro sąlygas, paros laiką ir maršruto ypatybes, kad transportavimas vyktų sklandžiai.
  • Patikimumas ir profesionalumas – dirbame su brangiausiomis transporto priemonėmis, todėl žinome, kaip jas apsaugoti kiekviename žingsnyje.

Mūsų filosofija paprasta – automobiliai mums tarsi deimantai. Mes juos saugome, vertiname ir pristatome be menkiausio defekto. 

Susisiekite su mumis ir patikėkite savo automobilį profesionalams! 

ĮŽVALGOS APIE AI RAŠOMĄ TEKSTĄ: 

Trūkumai: 

  • AI dažnai kuria tekstus, kurie gali būti nuobodūs arba nuspėjami – greičiau renkasi šabloną
  • AI tekstas gali būti pernelyg panašus į jau egzistuojančius tekstus.
  • Profesionalas gali įvertinti kontekstą, auditorijos poreikius, rinkos tendencijas ir pritaikyti turinį tikslinei grupei, ką AI kartais gali būti sunku padaryti.
  • AI gali nesuprasti užduoties arba neteisingai interpretuoti prašymą.
  • Patikėję tekstą profesionalui išvengsite klaidinančių teiginių, kartais sunkiai įžvelgiamų

Privalumai: 

  • AI gali sugeneruoti tekstą per kelias sekundes
  • Nieko nekainuoja
  • Gali pasiūlyti naujų idėjų
  • Gali generuoti tekstus įvairiomis kalbomis
  • Tobulėja ir mokosi

Kaip formuluoti AI užduotį, kad gautumėte kokybišką tekstą? 

  • Nurodykite teksto tipą (pvz., komercinis)
  • Paaiškinkite teksto temą
  • Nurodykite kam skirtas tekstas, apibūdinkite auditoriją (pvz. pasiturintys klientai, vyrai, turintys techninį išsilavinimą)
  • Nurodykite teksto stilių (pvz., oficialus).
  • Nurodykite, kokio ilgio teksto norėtumėte 
  • Priskirkite vaidmenį tekstą rašančiajam (ptiekėjas, trokštanti gauti užsakymą)

Tai kam reikalingi profesionalai? 

Jūsų įvertinimui siūlome mūsų specialistų paruoštą tą pačią pastraipą: 

Nuo 2016 metų sėkmingai vykdome logistikos paslaugas Lietuvoje ir Europoje. Specializuojamės į senovinių, prabangių ir VIP transporto priemonių pervežimą. Užsakymą įvykdysime atsakingai, rūpindamiesi kiekviena detale ir saugodami jūsų diskretiškumą. Mūsų aukščiausios kokybės transportavimo priemonės nepažeisdamos jūsų automobilio ir apsaugodamos jį nuo išorinių veiksnių saugiai ir laiku pristatys į vietą. 

Kodėl verta rinktis mus?  

  • Didelė patirtis transportuojant superautomobilius
  • Rūpestingas personalas
  • Maksimali apsaugos garantija

Kaip dirba mūsų komanda? 

Kurdami tekstus į pagalbą kviečiame tekstų kūrėją ir rašytoją, redaktorių, rinkodarininką ir pardavimų specialistą, grafikos dizainerį bei maketuotoją,  Viskas prasideda nuo informacijos apie klientą ir jo pristatomą paslaugą rinkimo: bendraujama su klientu, susipažįstamas su viešai paties kliento skelbiama informacija (pvz. svetainėje, socialiniuose tinkluose). Stengiamasi pažinti adresatą, t.y. kliento klientą, kuriam ir bus skiriamas komercinis pasiūlymas. Toliau rinkodaros ir pardavimų specialistai kartu su teksto rašytoju generuoja idėjas, planuoja pasiūlymo struktūrą, kuria kelias pasiūlymo strategijas ir versijas. Grafinis dizaineris domisi kliento prekinio ženklo identitetu ir kuria pasiūlymo vizualinę išvaizdą. Toliau su pasiūlymo tekstu dirba kalbos redaktorius: tobulina kalbą, siūlo variantus, o maketavimu pasirūpina maketuotojas. Jei aktualu, į darbus įsitraukia vertėjas ir lokalizacijos redaktorius. Gautą variantą įvertina ir aptaria bei patvirtinta visa dirbusi komanda kartu. 

Taigi komercinis pasiūlymas – tai ne tik formalus dokumentas, bet ir svarbus įrankis, padedantis formuoti įmonės įvaizdį bei kurti pasitikėjimą tarp verslo partnerių. Profesionaliai parengtas pasiūlymas gali lemti sėkmingą sandorį, todėl itin svarbu, kad pasiūlymas būtų aiškus, struktūruotas, įtaigus ir pritaikytas tikslinei auditorijai. Nors dirbtinis intelektas gali paspartinti turinio kūrimo procesą ir pasiūlyti šabloninius sprendimus, tik žmogaus profesionalumas leidžia sukurti turinį, kuris išsiskiria kūrybiškumu, autentiškumu ir gebėjimu subtiliai reaguoti į kliento poreikius. Todėl siekiant efektyvaus komercinio pasiūlymo, verta pasikliauti tiek inovatyviomis priemonėmis, tiek patyrusiais specialistais – jų bendradarbiavimas garantuoja aukštos kokybės rezultatą. 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Susidomėjote? Registruokitės į kursus:

    ĮmonėPrivatus asmuo